0

Aktiv.io ako liek pre obchodníkov – produktová stratégia

Približne 2 týždne dozadu ma oslovil Matej Nemček z Aktiv.io, aby som im pomohol s produktovou stratégiou pre ich startup.

Matej Nemček ma oslovil

Pozrel som na ich webstránku a hneď mi bolo jasné, že títo chalani už majú za sebou pekný kus práce. Dobré  nápady má totiž kadekto, ale iba veľmi málo ľudí ich aj dokáže zrealizovať. O to viac som bol prekvapený, že mladí Slováci boli ochotní obetovať svoj voľný čas a popri práci nakódili tak vymakané CRM-ko.

interface Aktiv.io

Rozhodol som sa preto, že im svojou troškou pomôžem a posuniem ich ďalej z hľadiska produktovej stratégie. Samozrejme, spravím to úplne verejne, aby ste z toho aj vy niečo mali… minimálne inšpiráciu, ako sa dajú zvýšiť predaje vašich produktov 😉

Produktová stratégia je ako mapa cesty – je užitočná iba ak viete kde sa práve nachádzate a kam chcete ísť.

Spravím to nasledovne – najprv vám túto aplikáciu trochu priblížim a budem sa snažiť identifikovať jej kľúčové výhody oproti konkurentom. Následne sa pokúsim na týchto výhodách postaviť životaschopný produkt. Poďme sa teda do toho pustiť!

Vízia tvorcov

Aktiv.io bolo vyrobené pre obchodníkov na analyzovanie a riadenie obchodu a obchodných príležitostí. Mateja, jedného z founderov som  vytiahol na krátke kafe, aby mi o tom povedal viac: „Aktuálne sme len začali market push, takže pomaly zbierame feedback, ľudia si to zatiaľ pochvalujú, dokonca nás ocenili aj pre cenovú konkurenciu schopnosť.“

Chalani majú za sebou už viacero integrácií so Sugarcrm a MS Dynamics. Tak sa vlastne aj dostali k nápadu vytvoriť vlastné CRMko. Ich myšlienka bola vybrať zo známych CRM pre veľké spoločnosti (Sales Force, MS Dynamics, Sugar CRM) funkcionalitu, ktorú obchodníci najčastejšie používajú a prispôsobiť ju potrebám menších spoločností.

Matej mi prezradil aj ich plány do budúcna: „spraviť ešte zopár integrácií, napr s liveagentom (Olark/Zopim), celosvetový invoicing a účtovnictvo (Xero) a potom sa dostať na burzu integracii (Zapier)…. a potom vyraziť do sveta. Teraz len zbierame na česko-slovenskom trhu ohlas a vyzerá, že zatiaľ sa darí, denne jeden az tri registracie nás o tom presviedčajú.“

So far so good. Vízii sa nedá nič vytknúť tak sa teda poďme pozrieť na to, aká je realita.

Požiadavky zákazníkov

Tím Aktiv.io na začiatku nepodcenil prieskum trhu a zistil, aké požiadavky majú malé spoločnosti na aplikáciu podporujúcu obchodnú činnosť. Ponúkam zopár reakcií firiem zo segmentu SME:

1. Stavebná firma – hľadali niečo, kde by si mohli vytvárať cenové ponuky a objednávky, mali tam fakturáciu a reporting a plánovali si aktivity stretnutia, telefonáty a úlohy, no zároveň hľadali niečo, čo by im umožňovalo evidenciu kontaktov a firiem. Nemali na to žiadny nástroj.

2. Importér a distribútor čajov – hľadal jednoduché riešenie pre svoju skupinu obchodníkov. Hlavne, aby mohol sledovať zákazníkov a ich objednávky a fakturáciu a aby mohol obchodníkom plánovať aktivity do kalendára. Používali Google apps (spreadsheets, docs, etc) s jednoduchými skriptami a samostatný krabicový fakturačný systém.

3. Luxusné podlahy a terasy – hľadali systém na správu databázy zákazníkov, tvorbu a správu cenových ponúk s možnosťou práce cez mobilné technológie. Používajú zastaralý systém na správu cenových ponúk a chceli by používať niečo, čo už beží na mobilných platformách a má podobné funkcie, ako ich aktuálny zastaralý systém.

Dobrá správa je, že požiadavky zákazníkov sa vo veľkej miere prekrývajú bez ohľadu na sektor. Táto aplikácia má preto velký potenciál osloviť zákazníkov z rôznych sektorov.

Zlá správa je, že takmer každý zákazník by chcel do Aktiv.io dorobiť nejakú individuálnu funkcionalitu… samozrejme zadarmo. Chalani z Aktiv.io by preto mali čo najskôr zákazníkom ukázať roadmapu plánovaných funkcií, aby predišli ich prehnaným (a často protichodným) očakávaniam.

Zaujímavé by bolo zákazníkom poskytnúť hlasovací systém priamo na webstránke produktu – zákazníci by mohli hlasovať za určitú funkciu v roadmape, zdvihnúť jej prioritu a urýchliť tak jej vývoj. Zákazníci by potom mali pocit, že sa na produkte priamo podieľajú a ich požiadavky sú brané vážne.

Komunikácia na webe

Ako každý potenciálny zákazník som sa s týmto CRM začal zoznamovať cez webstránku produktu. Web je celkom pekný, prehľadný, takže som sa našťastie nestratil v tonách informácií. Chalani sa rozhodli potenciálnemu zákazníkovi vysvetliť aplikáciu cez jej funkcie. Toto nevidím ako najšťastnejšie riešenie, o chvíľu aj vysvetlím prečo.

Príklad info-grafiky Umenie Predaja apeluje na používateľa, že vďaka CRM ušetrí čas prehrabávaním sa v tabuľkách. Navyše, obchodník rýchlejšie vytvorí ponuku a jeho šéf sa bude vedieť lepšie rozhodnúť.

Aktiv.io infografika

Ja osobne mám tabuľky rád a nevidím na nich nič zlého – napríklad s takou kontingenčnou tabuľkou v Excel sa dajú robiť hotové divy. Pre mňa ako riaditeľa spoločnosti by to nebol dostatočný dôvod na to, aby som si kúpil CRM.

Dokonca, ani to že moji obchodníci spravia ponuku o 2 minúty rýchlejšie ako vo copy&paste vo Worde by moju firmu nespasilo….všetci dobre vieme, že obchodníci aj tak pol dňa „prekávičkujú“ a preflákajú 🙂 Napriek tomu, stále dokážu do firmy doniesť nových klientov.

Navyše, prehľadnosť beriem ako niečo úplne samozrejmé. Určite by som preto neapeloval na to, že „aplikácia je prehľadná“… to je must-to-have každej aplikácie.

Sumár výhod CRM je žial tiež technického charakteru – mailová asistentka, synchronizácia, vzhľad, analytika, bla bla…

sumár výhod

Je to podobné, ako keby ste novú Škodu Oktávia predávali argumentami – rýchlosť až 250km/h, spotreba 9.9l v meste, 4 kolesá, 5 sedadiel, volant, 4x airbag… všetky tieto „funkcie“ by som od auta čakal. V čom sa ale toto auto odlišuje od konkurencie? Prečo by som si mal kúpiť práve novú Škodu Oktávia? To jediné ma zaujíma a zákazník musí dostať jednoduchú odpoveď!

Čo však považujem za najväčší nedostatok komunikácie produktu je, že neskúsený zákazník

  1. nevie, aký konkrétny problém mu aplikácia vyrieši;
  2. ak to aj vydedukuje nevie okamžite, koľko peňazí mu používanie CRM ušetrí;
  3. nedokáže ľahko porovnať výhody Aktiv.io oproti konkurenčným CRM.

Doporučujem preto namiesto technických parametrov komunikovať finančné prínosy – napríklad o koľko vyššie tržby bude mať obchodná spoločnosť, ak bude používať Aktiv.io.

Príklad: Z vlastnej skúsenosti viem, že existuje štatisticky významná korelácia medzi počtom follow-ups (email alebo volanie po prvom kontakte so zákazníkom) a úspešnosťou uzatvorených obchodných prípadov. Žiaľ, obchodníci často na follow-ups zabúdajú a potom na nich zabudne aj zákazník.

Aktiv.io je preto niečo ako liek na tento večný problém obchodníkov – pravidelne im v Kalendári pripomína, aby sa zákazníkovi ozvali. Výhodné je to aj pre manažéra, ktorý si to vie real-time odkontrolovať.

Nie je preto nič zložité, porovnať počet follow-ups, ich intervaly a priemerné tržby na jednom zákazníkovi PRED a PO nasadení Aktiv.io do firmy. Aby boli firmy motivované na tomto prieskume participovať, môže sa im na oplátku ponúknuť predplatné na X mesiacov zadarmo.

Vo výsledku bude mať Aktiv.io nielen pekný biznis case ale aj cenné referencie: „firme XY sme zdvihli tržby o 13% vďaka tejto funkcionalite a vo výsledku firma zvýšila svoje tržby o 109.000 EUR ročne viac.“

Čo myslíte, na čo firmy lepšie počúvajú:

(A) platiť 13 EUR každý mesiac a dostať za to pekné reporty

ALEBO

(B) platiť 13 EUR a vďaka tomu zarobiť o 109.000 EUR viac

Už chápete kam tým smerujem? Produkt treba postaviť na 3-4 finančných benefitoch, aby zákazník ani sekundu neváhal si ho kúpiť!

Registrácia

Zriadiť si testovacie konto v Aktiv.io nebolo nič zložité – celý proces by hravo vyklikal aj človek, ktorý CRM nikdy nepoužíval. Pri aplikáciach pre masy je intuitívnosť zriadenia služby skutočne kritická – potenciálneho zákazníka môže zložitá registrácia odradiť už v prvých sekundách.

registracia do Aktiv.io

Čo mi chýbalo, bola možnosť registrácie prostedníctvom Google účtu alebo cez Open ID. Verím, že túto funkcionalitu doplnia, akonáhle aplikáciu integrujú s Google Aps for Business.

Interface

Aplikácia pôsobí moderným dojmom a je vidieť, že chalani sa s grafikou vyhrali. Ja iba dúfam, že prehladnosť tejto aplikácii ostane aj po tom, čo do nej zapracujú ďalšie funkcie.

Navyše, CRM funguje aj na mobilných zariadeniach, takže obchodníci sa k nemu dostanú aj v teréne.

responzivita Aktiv.io

Napriek tomu, že je aplikácia ceľkom prehladná, chvílu mi trvalo, kým som pochopil postupnosť v zakladaní kontaktov, obchodnej príležitosti, ponuky a objednávky. Nakoniec som si musel pomôcť info-grafikou na webe:

workflow Aktiv.io

Túto info-grafiku (alebo ešte lepšie videonávod) určite odporúčam zapracovať priamo do CRM-ka. Používateľ potom nebude musieť hľadať v manuáloch na internete a značne mu to uľahčí prvý kontakt s aplikáciou.

Nastavenia

Za čo musím chalanov jednodznačne pochváliť, je veľmi prehľadné menu, kde sa nastavujú používateľské skupiny a role. Nastaviť role v Sales Force mi trvalo rádovo hodiny lebo toto CRM má neskutočne veľa (zbytočných) funkcií. Naopak v Aktiv.io to bola otázka iba niekoľkých minút.

používateľské role Aktiv.io

Možnosti prispôsobenia si aplikácie sú veľmi sparťanské – dajú sa nastaviť iba obchodné údaje a formát dátumu.

možnosti nastavení Aktiv.io

Absencia ďalších nastavení ale nemusí byť vôbec na škodu – ak bude Aktiv.io prednastavené presne na potreby cieľovej skupiny zákazníkov, firmy ani nebudú musieť niečo v aplikácii prestavovať.

Integrácie

Častou chybou, ktorú sa firmy dopúšťajú je, že CRM nasadia do firmy bez väzby na ostatné podnikové aplikácie. Zo CRM sa tak stane opustený ostrovček, kde sa obchodníci hrajú na svojom piesočku. Ak chce firma skutočne využiť potenciál CRM, malo by ho zakomponovať medzi už používané aplikácie ako chýbajúci diel skladačky.

V prvom rade by som preto doporučoval Aktiv.io integrovať na služby, ktoré využívajú všetky obchodné spoločnosti – to sú v prvom rade komunikačné a kolaboračné nástroje. Sem spadajú emailové služby (napr. Gmail), služby volania (napr. IP PBX Asterix) a nástroje na správu dokumentov (napr. Google Drive).

kalendár Aktiv.io

Toto všetko sú služby, ktoré využíva 99.99% obchodníkov po celom svete a výrazne podporujú ich efektivitu. Neviem si ani predstaviť ako by obchodník niečo predal bez telefónu a emailu.

Integrácia na Gmail by preto jednoznačne dávala zmysel – obchodník by nemusel emailovú komunikáciu so zákazníkom pracne vyhľadávať v emailovom klientovi, ale našiel by ju priamo v zákazníkovej zložke v Aktiv.io. Je vidieť, že sa o prepojenie emailov so zložkou zákazníka sa pokúsili – Aktiv.io má funkciu emailovej asistentky. Žiaľ, dávať každý email na Bcc nie je „to pravé orechové“ a skôr či neskôr sa Aktiv.io plnej integrácií s Gmailom a Outlookom nevyhne.

integrácia na email

Produktivitu (a kontrolu) obchodníkov by zvýšilo, ak by boli telefonické hovory zákazníkom cez VoIP PBX nahrávané a automaticky vkladané do zložky zákazníka. Napríklad CRM od BASE takúto funkciu ponúka a veľmi sa mi osvedčila.

Najväčší prínos týchto funkcií by bol pre majiteľov, resp. obchodných riaditeľov spoločností, ktorí by mali real-time prehľad o pracovnom výkone všetkých obchodníkov. Rovnako by mohli real-time sledovať priebeh obchodných prípadov bez nutnosti organizovania častých obchodných porád.

Možnosť uložiť dokumenty do Aktiv.io nie je zlý nápad. V každom prípade, ak má firma Google Drive, nebude sa jej chcieť dokumenty ukladať duplicitne preto odporúčam Aktiv.io integrovať aj s Google Drive.

dokumenty v Aktiv.io

Aktiv.io umožňuje vystavovať faktúry cez aplikácie tretích strán (napríklad cez iDoklad.sk). Nepovažujem to za šťastné riešenie vzhľadom na ohromný počet počet podobných fakturačných systémov – iba na Slovensku ich je cca 5 a celosvetovo ich bude až niekoľko tisíc.

Domnievam sa, že fakturačný modul by Aktiv.io mal mať v sebe implicitne zahrnutý. Vytvorenie fakturačného modulu nie je nič zložité – v rámci EU sú štandardy na vystavené faktúry veľmi podobné. Stačilo by preto ponúknuť 1 editovateľný template (preložený do najpoužívanejších jazykov) a možnosť editovať/pridať individuálne textové polia. A samozrejme možnosť nastaviť DPH pre každý produkt samostatne.

Aktiv.io by sa vďaka tomu zbavil závislosti na fakturačných riešeniach tretích strán, ktorých pridaná hodnota je veľmi nízka. Inými slovami, nemá zmysel integrovať sa na iDoklad, ktorý síce dokáže vystaviť faktúru, ale nedokáže ju následne zaúčtovať.

Zaujímavosťou je, že Aktiv.io má funkciu “Peňaženka“ – slúži na evidenciu hotovosti. Táto funkcia bola vyrobená na žiadosť zákazníka, ktorý podniká v stavebníctve. Jeho obchodníci zvyknú od zákazníkov vyberať zálohové platby a pre manažment bolo dôležité, mať o týchto platbách prehľad nakoľko sa často pohybujú aj v tisícoch EUR.

modul peňaženka

Zdá sa to ako drobnosť, ale výhody tejto funkcie poznám z vlastnej skúsenosti – v TORNAD som mal vždy strašné nervy, keď som musel prehľadávať papierové doklady, aby som zistil kto od zákazníka prevzal zálohovú platbu cash. Navyše, často sa nám “pár desiatok EUR” niekde záhadne stratilo spolu s účtovnými dokladmi takže som ich potom nedokázal dohľadať.

Všetko sa vyriešilo až momentom, keď sme do nášho CRM zabudovali „Peňaženku“ pre každého technika jednotlivo. Preto hovorím, že firma by vždy mala mať prehľad o svojich peniazoch ak chce efektívne riadiť svoj cashflow a nechce peniaze zbytočne strácať.

Bohužiaľ, momentálne je táto „Peňaženka“ riešená dosť nekoncepčne – nie je previazaná s modulom Faktúry, takže príjem hotovosti systém nedokážete spárovať s úhradou faktúry. Navyše tým, že Aktiv.io umožňuje prepojenie s iDoklad (ktorý modul Pokladňa tiež obsahuje) sa táto funkcia duplikovala.

Ako som spomenul, výhodnejšie by bolo, keby Aktiv.io natívne podporoval celý proces od obchodnej príležitosti až po príjem platby. Vďaka tomu by sa toto CRM stalo zaujímavým partnerom pre skutočné ERP systémy, ktoré vystavené faktúry dokážu aj zaúčtovať. Navyše, by sa tým odlíšil od konkurencie ako getBASE, ktorá ponúka iba integrácie na fakturačné systémy tretích strán.

Zoberte si, malé spoločnosti väčšinou nemajú vlastných účtovníkov ale účtovné služby si outsourcujú. Každý mesiac potom svojim účtovníkom nosia vytlačené faktúry, ktoré si následne účtovníci manuálne nahodia do svojich systémov. Malá obchodná spoločnosť preto ani nepotrebuje účtovný software, ale stačí jej systém na podporu obchodu (aby zvýšila efektivitu predaja) a fakturačný systém na tlačenie faktúr (aby dodržala legislatívu). Ideálne je preto tieto 2 funkcie spojiť do jednej aplikácie za jednu cenu.

Porovnanie funkcionality

Aktiv.io je produkt určený primárne pre menšie spoločnosti. Dovolil som si ho však porovnať aj s konkurenčnými produktami, ktoré sú určené pre stredne veľkých až veľkých zákazníkov. Poďme sa najprv pozrieť na to, akú funkcionalitu ponúkajú konkurenti:

Môžete vidieť, že rozsah funkcií konkurenčných CRM je značne široký. Čo je horšie, aj priama konkurencia v oblasti CRM určených pre malé spoločnosti (OnePage, Capsule, Sales Force Group, Base Group) sú na tom z funkčného hľadiska ďaleko lepšie ako Aktiv.io.

Chalani preto ešte majú čo dobiehať, aby sa konkurentom aspoň vyrovnali. Žltou farbou som preto vyznačil funkcionalitu, ktorú odporúčam v krátkom čase dopracovať.

Ako som vyberal, ktorú funkciu treba a ktorú netreba? Jednoducho – každá nová funkcia musí zákazníkovi pomôcť zvýšiť jeho tržby.

Príklad 1: Spolupráca s VoIP – každý obchodník je individualita a jeho komunikácia so zákazníkom rozhoduje o tom, či predáte alebo nie. Manažér si vďaka tejto funkcii (nahrávanie hovorov ktoré idú cez PBX) môže vypočuť hovor obchodníka so zákazníkom a vyhodnotiť, či sa obchodník držal call scriptu alebo nie. Prípadne môže analyzovať, kde robia obchodníci najčastejšie chyby, ktoré vedú k neúspešnému predaju. Pravidelné analýzy a vyhodnocovanie hovorov so zákazníkmi a môže mať veľmi pozitívny dopad na tržby.

Príklad 2: Workflow a schvalovanie – v obchodných spoločnostiach sa často stáva, že zákazníkovi odíde ponuka, ktorá je buď nekompletná, alebo nie je v súlade s cenovou politikou spoločnosti. Obchodník dá napríklad zákazníkovi neoprávnenú zľavu. Zákazník ponuku akceptuje a firma sa už bude z ponuky ťažko vykrúcať a dodatočne sa snažiť navýšiť cenu… Firma takto môže zbytočne strácať peniaze a kredibilitu. Táto funkcia zabezpečí, že finálna ponuka musí byť odsúhlasená nadriadeným manažérom a až potom sa pošle zákazníkovi.

Porovnanie cien

Ani z pohľadu cena-výkon nevychádza Aktiv.io z boja najlepšie. Toto CRM je totiž stále iba v testovacej prevádzke, avšak jeho cena je €13. Ak to porovnám so značne rozsiahlejším a známejším Capsule CRM v cene iba iba 11 EUR, príde mi cena za Aktiv.io ako nadhodnotená.

V každom prípade, nič ešte nie je stratené a bude záležať na tom, či Aktiv.io dokáže túto cenu €13 obhájiť.

CTA_button2

SWOT analýza

  • Silné stránky: jednoznačne prehľadnosť a jednoduchá konfigurácia. Túto výhodu má Aktiv.io vďaka tomu, že z úspešných CRM preberá iba tie najlepšie a najpoužívanejšie funkcie. Na tejto výhode sa dá stavať.
  • Slabé stránky: jednoduchosť aplikácie môžu niektoré firmy vnímať ako jej nedokonalosť a radšej sa rozhodnú pre komplexnejšie konkurenčné produkty
  • Príležitosti: firmy čoraz viac prichádzajú na chuť Cloud službám na úkor tradičných SW s inštaláciou na in-house server
  • Hrozby: konkurenti budú už iba pribúdať…

Poziciovanie produktu

Poďme sa teraz pozrieť na to, ako sa jednotlivé produkty poziciujú z hľadiska ceny a veľkosti cieľovej skupiny zákazníkov:

Červenou som vyznačil “rybník”, v ktorom by chcel Aktiv.io chytať svojich budúcich zákazníkov. Cielenie produktu na malé spoločnosti hodnotím ako veľmi triezve rozhodnutie tvorcov tohto CRM. Väčšie spoločnosti už totiž nejaké CRM zvyčajne majú a je silný predpoklad, že by ho nevymenili za nový, neodskúšaný nástroj bez referencií a vybudovanej kredibility. Som presvedčený, že ani rádovo nižšia cena by ich za týchto okolností nepresvedčila na migráciu k Aktiv.io

Na druhú stranu, obrovské množstvo malých spoločností žiadne CRM nemá. Je rádovo jednoduchšie presvedčiť spoločnosť, že CRM potrebuje ako ju presviedčať o tom, aby jedno CRM vymenila za druhé. Totiž ak firma žiadne CRM nemá, je možné ju presvedčiť demoštráciou finančných prínosov. Ak už však firma CRM používa, finančné benefity pozná a rozhoduje sa podľa funkcií, ROI, referencií a podobne – vo všetkých týchto ohľadoch Aktiv.io oproti konkurentom ťahá jednoznačne za kratší koniec.

Navyše, nákupné rozhodovanie ohľadom CRM sa v prípade malej spoločnosti formuje zvyčajne iba 1-3 mesiace, kým u väčšej spoločnosti to môže byť 1-2 roky. Aktiv.io potrebuje zákazníkov (a ich pozitívne referencie) získať čo možno najskôr.

Podstatné však bude, nakoľko sa Aktiv.io popasuje s trhovými silami v tomto sektore. Teraz vám ukážem krátku analýzu piatich trhových síl, ktorá sa inak nazýva aj Porter analýza.

Trhové sily

  1. Existujúci konkurenti: v sektore CRM pre malé spoločnosti pôsobia desiatky známych aj menej známych vendorov. Konkurencia je naozaj veľmi silná a má značne navrch čo sa týka funkcionality aj referencií. Túto trhovú silu hodnotím ako mimoriadne silnú.
  2. Nový konkurenti: vytvoriť podobné CRM je pre skúsený tím záležitosť na pár mesiacov. Konkurenti nemusia prekonať prakticky žiadne legislatívne bariéry takže riziko vstupu nových konkurentov je značne vysoké.
  3. Dodávatelia: v tomto má tím Aktiv.io relatívne navrch, lebo celú aplikáciu si programuje svojpomocne. Na druhú stranu, nebude pre nich ľahké zohnať partnerov, resellerov, prípadne integrátorov.
  4. Odberatelia: zákazníci si jednoznačne majú z čoho vyberať lebo zo CRM sa prakticky stala komodita. Zákazník má preto veľmi silnú vyjednávaciu pozíciu ale nepredpokladám, že by ju využil na zníženie ceny – radšej si vyberie CRM, ktoré mu viac vyhovuje.
  5. Substitučné produkty: sem spadá prakticky všetko čo dokáže ako-tak nahradiť CRM – všetko od Excel tabuliek po rôzne účtovné systémy.

Oslabenie trhových síl

Na oslabenie trhových síl bude potrebné produkt výrazne odlíšiť od konkurencie, pričom podliezať ceny konkurencie z dlhodobého pohľadu nie je schodná cesta. Vždy sa totiž nájde niekto, kto podobný produkt dokáže ponúknuť v nižšej cene..

V akých oblastiach sa Aktiv.io dokáže od konkurencie odlíšiť?

  1. Lokalizáciou: drvivá väčšina SaaS CRM je dostupná výhradne v Angličtine. Lokalizovaný interface ponúka z významných konkurentov iba Sales Force. Nemecká, španielska, prípadne aj ruská lokalizácia preto môže byť silná konkurenčná výhoda.
  2. Jednoduchosťou: stavať na jednoduchosti a prehľadnosti CRM, nezahltiť interface tisíckami rôznych funkcií… Ponúknuť zákazníkovi iba tie funkcie, z ktorých bude mať objektívny finančný benefit (úspora času, zvýšenie tržieb…)
  3. Funkcionalitou: malé firmy môže osloviť riešenie all-in-one, ktoré dokáže podporiť celý proces predaja – od založenia obchodnej príležitosti po fakturáciu a príjem peňazí. Malá firma by sa tím zbavila potreby viacerých rôznych aplikáciach, ktoré spolu plne nespolupracujú.
  4. Marketingom: prispôsobiť marketingovú komunikáciou na Európske obchodné spoločnosti do 50 zamestnancov BEZ vlastného CRM. Komunikovať výhody CRM cez finančné benefity pre zákazníka(napr. zvýšenie tržieb cez follow-ups, úspora peňazí redukciou frauds vďaka Pokladni…) . Výhody komunikovať iba prostedníctvom vlastných case studies.
  5. Osobným prístupom: Aktiv.io ešte nemá veľa zákazníkov preto sa každému potenciálnemu môže osobitne venovať a overovať si správne nastavenie produktovej stratégie.
  6. Technickou podporou: Väčšina konkurentov (Sales Force, BASE, Sugar CRM) poskytuje technickú podporu iba pre svoje prémiové produktové balíky. Aktiv.io sa môže odlíšiť a poskytovať telefonickú, email a chat podporu pre všetkých platiacich zákazníkov bez rozdielu.

Zhrnutie

Skúsim to teraz celé zhrnúť. Chalani z Aktiv.io spravili riadny kus práce a majú veľmi dobre našliapnuté k zákazníkom, ale aj k potenciálnym investorom. V každom prípade, budem ich pozorne sledovať, ako sa im na trhu darí preraziť a možno už čoskoro budem môcť s vami podeliť o prvé dobré správy 😉

Čo myslíte, má tento startup globálny potenciál? Napíšte mi do komentára váš názor 😉

Ak sa vám tento blog páčil a v niečom vám pomohol, spravte pre mňa jednu láskavosť – zdieľajte ho aj so svojimi priateľmi, možno aj pre nich bude užitočný.

 

(Visited 1 883 times, 1 visits today)
Tomáš Tiefenbach

Tomáš Tiefenbach

Už vyše 7 rokov sa venujem tvorbe produktových stratégií a zlepšovaniu firemných procesov. Pri svojej práci využívam osvedčené metodiky ako ITIL, Lean a Six Sigma.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *